Πρόστιμο €10.000 σε όσους δεν αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Μοιράσου το Άρθρο

Κλιματικός Νόμος, ένας όρος που από ότι φαίνεται θα παίξει πάρα πολύ από δω και πέρα και θα επηρεάσει όλες τις κινήσεις των πολιτών αλλά και των κυβερνήσεων.


Μην χάνεις ούτε ένα λεπτό ενημέρωσης.

Google News – MacedoniaNet


Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος Κλιματικός Νόμος με τίτλο: «Εθνικός Κλιματικός Νόμος Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και την προστασία του περιβάλλοντος».

Με απλά λόγια, ξεκινάνε να αλλάζουν όλα στην καθημερινότητά μας με φόντο την κλιματική αλλαγή και η απόφαση είναι όποιος δεν αλλάζει πληρώνει….

.


qqq


.

Σαν αποτέλεσμα στον «εύκολο» τομέα του αυτοκινήτου ξεκινάει μία ριζική αλλαγή για όλους τους κατόχους ή μελλοντικούς αγοραστές. Παράλληλα και οι δήμοι/περιφέρειες πρέπει να εναρμόνιστούν με τις νέες συνθήκες.

.

Με τον νεο νόμο λοιπόν:

  •  1η Ιανουαρίου 2024 το 25% των νέων εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά με εκπομπές έως 50 γρ./CO2 ανά χλμ.
  • 1η Ιανουαρίου 2026 στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης ένα στα τρία καινούρια Ταξί που ταξινομούνται θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά!
  • Θα πρέπει να υπάρχου δημοτικοί χώροι στάθμευσης, με ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους του Δήμου.

.

Άρθρο 12: «Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών».

.

Νόμος 4936/2022, Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 205/Α στις 27 Μαΐου 2022:

.

1. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (Ταξί) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού των ως άνω περιοχών. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 33, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.

.

2. Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/ χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.

.

3. Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.

.

4. Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.

.

.


Covid-19 Rapid Test ΑΕΚ Αδωνις γεωργιαδης Αθήνα Αλέξης Τσίπρας Αστυνομία Αυστραλία Αφροδίτη Λατινοπούλου Βλαντιμίρ Πούτιν Βολοντίμιρ Ζελένσκι ΔΙΑΣ Δημήτρης Γιαννακόπουλος Ελλάδα Ελληνική Αστυνομία Επίθεση στην Ουκρανία Επιδοματα Επιδόματα Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ Ηλεκτρική Ενέργεια Θάνος πλεύρης Θεσσαλονίκη Θεόδωρος Βασιλακόπουλος Κίνα Καναδάς Κιναλ Κυριάκος Μητσοτάκης Μάκης Τριανταφυλλόπουλος Μίλτος Τεντόγλου Ματίνα παγώνη ΝΑΤΟ Νίκος Ευαγγελάτος Νόβακ Τζόκοβιτς Ουκρανία Πάτρα Ποδόσφαιρο Ρομά Ρωσία Ρωσια Ταγίπ Ερντογάν Τουρκία Υγειονομικοί ελλαδα πέραμα

.


Μοιράσου το Άρθρο

Σχετικά άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *