Η συμμετοχή σε έναν αγώνα αυτοκινήτου πάντα δημιουργεί ιδιαίτερα συναισθήματα πόσο δε μάλλον, όταν πρόκειται για έναν αγώνα με πλήθος ελληνικών και ξένων συμμετοχών!
Το Triskelion διοργανώνει σταθερά για 8 χρόνια τον πενθήμερο αγώνα regularity, “Γύρος της Πελοποννήσου” για ιστορικά αυτοκίνητα και πληρώματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθιστώντας την συγκεκριμένη διοργάνωση μοναδική στην Ελλάδα!
Για έναν λάτρη της αυτοκίνησης το γεγονός αυτό αποτελεί ένα αφ’ εαυτού κίνητρο συμμετοχής, θέτοντας τις πιθανότητες διάκρισης σε δεύτερη μοίρα!
Αφήσαμε λοιπόν τη βροχερή Κέρκυρα για να κατευθυνθούμε στην Σπάρτη, όπου θα συμμετείχαμε στο τελευταίο σκέλος του αγώνα.
Οι 65 (!) συμμετοχές βρίσκονταν ήδη στην 4η ημέρα κι εμείς με επιπλέον 17 θα αγωνιζόμαστε σε μία ειδική κατηγορία. Εκκίνηση την Παρασκευή το πρωί εμπρός από το επιβλητικό άγαλμα του Λεωνίδα , όχι όμως όλοι μαζί όπως η σπαρτιατική οπλιτική φάλαγγα, αλλά με διαφορά ενός λεπτού το κάθε όχημα. “Όπλα” μας δεν είναι το δόρυ και η ασπίδα, αλλά το κάθε αυτοκίνητο με οδηγό και συνοδηγό, με τον δεύτερο να έχει πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς ο έλεγχος της διαδρομής είναι το κλειδί για τη διάκριση.
Μοναδική εξαίρεση εμείς, ο γράφων με το 40 ετών κεντρομήχανο Fiat X1/9 Bertone, χωρίς συνοδηγό, λόγω κωλύματος του αγαπητού φίλου που θα είχε αυτό το ρόλο. (Εν τούτοις η χρήση του πληθυντικού αριθμού γίνεται προς τιμήν του αυτοκινήτου, το οποίο παρά τα μικροπροβλήματα, κάλυψε με εξαιρετικό τρόπο 1200 χιλιόμετρα σε 4 ημέρες!)
Τα υπέροχα βουνά της Πελοποννήσου γέμισαν με 80 ιστορικά αυτοκίνητα, από ένα φάσμα 6 δεκαετιών από αυτήν του 1920 έως αυτήν του 1980! Εκπρόσωποι όλων των σχολών της αυτοκίνησης, από αειθαλείς Porsche και Mercedes, πανέμορφες Alfa Romeo και Lancia , σπάνια Αγγλικά (Jaguar, Austin, Rover, Ford ) και Γαλλικά (Peugeot, Matra) μοντέλα, Ιαπωνικές “κυρίες” (Supra, Fairlady, Violet) με αγωνιστικό παρελθόν και διάφορα άλλα ιδιαίτερα μοντέλα, κάθε ένα από τα οποία θα άξιζε ένα ειδικό άρθρο παρουσίασης…. Ανάμεσα τους 3 εκπληκτικά δείγματα από τις αρχές του περασμένου αιώνα: Μία Bentley speed 6, μία Alfa Romeo 8C και μία BMW 328…!
Τα πληρώματά τους, άλλα έμπειρα και πλήρως οργανωμένα και άλλα με βασικές ανάγκες οργάνωσης, διαγκωνίζονταν από προορισμό σε προορισμό, περνώντας από μέρη, όπου η αρχαία ελληνική ιστορία εναλλάσσεται με τη νεότερη και προκαλεί δέος σε κάθε επισκέπτη…
Αρχαία Ολυμπία, Μάνη, Μονεμβασιά, Μυστράς, Ναύπλιο… Με επιπλέον ενδιάμεσους σταθμούς σε σημεία μοναδικού φυσικού κάλλους και αρχαιολογικούς χώρους, που σε προ(σ)καλούν να επιστρέψεις κάποια στιγμή για να επισκεφθείς….Εκτός αυτών οι ειδικές του αγώνα ήταν σχεδιασμένες να περνούν από χωριά και διαδρομές, τις οποίες πιθανότατα ποτέ δε θα επισκεπτόσουν!
Πόσο όμορφη η διαδρομή στο χωριό Καρυά! Τί πρόκληση να ανεβαίνεις τον Αχλαδόκαμπο και μάλιστα υπό βροχή! Κι αφού κατάκοπος φτάσεις στο Ναύπλιο να πρέπει να προετοιμαστείς για την τελευταία νυχτερινή ειδική….στην οποία υπάρχει υψηλό επίπεδο δυσκολίας, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία της ανατροπής στη βαθμολογική κατάταξη….
Το τέλος και της νυχτερινής ειδικής σε γεμίζει ικανοποίηση ότι αλώβητος κατευθύνεσαι προς τον τερματισμό, διότι ένα αυτοκίνητο 40 ετών – πολύ περισσότερο ένα παλαιότερο – δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα ολοκληρώσει όλες τις δοκιμασίες…!
Γι αυτό στον τερματισμό στη μαρίνα του Ναυπλίου ακούς το χειροκρότημα του κόσμου! Μαζί με άλλους 70 που επίσης κατάφεραν να τερματίσουν. Είναι επιτέλους η ώρα της χαλάρωσης μετά από σχεδόν 100 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Τα περισσότερα πληρώματα τα κατάφεραν και τα αυτοκίνητά τους γίνονται πόλοι έλξης και θαυμασμού.
Παράλληλα το χειροκρότημα ανήκει και στο Triskelion. Οι συντελεστές της διοργάνωσης έφεραν εις πέρας μία πολύ καλή και απαιτητική διοργάνωση σε κάθε επίπεδο! Από τον σχεδιασμό των διαδρομών, τη φιλοξενία των πληρωμάτων έως την οργάνωση των απονομών. Οι καλύτεροι οδηγοί και συνοδηγοί από τους συμμετέχοντες θα βραβευτούν την επόμενη μέρα σε μία όμορφη εκδήλωση με κύπελλα – σύμβολα:
Η σπαρτιατική περικεφαλαία του οπλίτη είναι το βραβείο των νικητών. Για να θυμίζει και να τονίζει την αιώνια πολιτιστική κληρονομιά μας….
Σπύρος Κοντογεώργης
Πρόεδρος της Λέσχης Αυτοκινήτου Κέρκυρας